Header

درباره اتما

1396/07/15

اتما نام تجاری اتحادیه تعاونیهای مصرف فرهنگیان ایران می باشد که پس از ثبت و تأسیس در سال 1367  بعنوان مجری تأمین نیازهای مصرفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته فعالیت می نماید.

اهمی از اقدامات اتما بشرح ذیل می باشد :

  • تهیه و توزیع لوازم خانکی و کالاهای اساسی فرهنگیان با شرایط اقساطی
  • توزیع سبدهای کارمندی ویژه فرهنگیان
  • مشارکت در طرح های تسهیلاتی مزدوجین مانند تسهیلات مهر امام رضا و کارت میزان
  • مشارکت در طرح های دولت مانند سبدهای حمایتی( ایام نوروز و ماه مبارک رمضان )

شبکه توزیع سراسری اتما شامل 600 تعاونی و 31 نماینده استانی و 500 فروشگاه طرف قرارداد می باشد که بعنوان بازوهای اجرائی با اتما همکاری می نمایندو تعداد مراکز فروش نیز در حال افزایش می باشد.
اتما در راستای توسعه بازار و تطبیق عملیات خود با تکنولوژی های روز از سال 1389 اقدام به طراحی سامانه متمرکز اتما نموده است  که بعد از 3 سال کار کارشناسی از سال 1392 این سامانه عملیات اجرائی خود را آغاز نموده است.

تعدادی از قابلیت های این سامانه بشرح ذیل می باشد :
1- امکان برداشت اقساط از حساب کلیه فرهنگیان شاغل و بازنشسته  بصورت مستقیم : این امکان بعد از چندین سال پیگیری و اخذ مجوزهای لازم از وزارت آموزش و پرورش ، بانک های ملی و صادرات محقق گردید.
2- ایجاد اولین فروشگاه اینترنتی اقساطی کشور : در این سامانه فرهنگیان و کارکنان ارگانهای طرف قرارداد از سراسر کشور کالای خود را سفارش می دهند و کالا  بدون هزینه حمل ( رایگان ) درب منزل تحویل مشتری می گردد و اقساط مستقیماً توسط اتحادیه از حساب مشتریان برداشت می گردد.
3- طراحی و اجرای سامانه مدیریت کسورات فرهنگیان : با توجه به بستر ایجاد شده اتحادیه یک سامانه آنلاین جهت مدیریت کسورات فرهنگی طراحی نموده است که از طریق این بستر اقساط خریدهای صورت گرفته فرهنگیان از تعاونیها و فروشگاه های طرف قرارداد امکانپذیر خواهد بود.
4- برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا برای فرهنگیان در سراسر کشور با همکاری ادارات آموزش و پرورش
5- ایجاد شبکه فروشگاهی اتما : با توجه به زیر ساختهائی ذکر شده شبکه فروشگاه های طرف قرارداد اتما شروع بفعالیت نمود که در حال حاضر حدود 500 فروشگاه در سطح کشور در این شبکه فعالیت می نمایند و این شبکه بسرعت در حال توسعه می باشد.